سریال و انمیشن

معرفی کامل مسابقه گل یا پوچ مهران مدیری

معرفی کامل مسابقه گل یا پوچ مهران مدیری

پس از حضور موفق مهران مدیری در مسابقه اسکار، این با او را با مسابقه گل یا پوچ در پلتفرم فیلیمو تماشا می‌کنیم. این برنامه از بازی اصیل ایرانی‌ای با همین نام الهام گرفته شده است. با معرفی سریال گل یا پوچ همراه شما هستیم.

مهران مدیری بازیگر، کارگردان و مجری اهل ایران در سال 1346 چشم به جهان گشود‌. از نگاه مجله نیوزویک او بیستمین مرد قدرتمند ایران است و تا کنون توانسته با آثار کمدی خود خاطرات زیادی را برای مردم بسازد. مدیری علاوه بر بازیگری، یک شومن قدرتمند است و ذهن بسیار قوی‌ای در تبلیغات دارد. اکنون که فیلم ساعت 6 صبح او بر روی پرده سینماست، شاهد حضور این هنرمند محبوب به عنوان گرداننده سریال گل یا پوچ هستیم.

مسابقه گل یا پوچ به کارگردانی نیک یوسفی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده به عنوان برنامه اختصاصی فیلیمو ساخته شد. کارگردان تلویزیونی این اثر محمدرضا درخشان است و به صورت هفتگی از فیلیمو پخش می‌شود‌. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال گل یا پوچ مهران مدیری همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش مسابقه گل یا پوچ

ژانر این مسابقه گیم شو است. گل یا پوچ در روز یکشنبه 7 مرداد 1403 بر روی پلتفرم فیلیمو قرار گرفت و به صورت هفتگی یکشنبه‌ها 8 صبح پخش خواهد شد. تعداد قسمت های سریال گل یا پوچ 12 قسمت است.

داستان مسابقه گل یا پوچ

داستان مسابقه گل یا پوچ

خلاصه مسابقه گل یا پوچ به این شرح است که در هر دوره دو گروه سه نفره داریم که با یکدیگر رقابت می‌کنند. قوانین تقریبا شبیه بازی اصلی هستند و هر گروه باید با سه خالی بازی گل را حدس بزند با این تفاوت که کارت‌هایی در مسابقه برای کمک بیشتر به بازیکنان‌ وجود دارند. اگر تیم بازی کننده درست حدس نزند، یک امتیاز به تیم حریف می‌دهند و اگر یک ضرب حدس بزند، 2 امتیاز می‌گیرد. هر کارت مسابقه برای یک عمل ساخته شده است. هر گروه نیز در هر دست بازی می‌تواند یک کارت را انتخاب کند. کارت سنگ مفت گنجشک مفت به گروه اجازه یک حدس دیگر و یک دست بازی بیشتر می‌دهد. همچنین کارت گوی بزرگ باعث می‌شود تا مهره بازی بزرگتر شده و حدس آسان‌تر شود. کارت گوی صدادار نیز مهره بازی را صدادار می‌کند و مسابقه هیجان‌انگیزتر می‌شود‌.

همچنین بخوانید :

عوامل برنامه گل یا پوچ

در درجه اول نیک یوسفی عکاس، فیلمساز و تدوینگر که در پلتفرم اینستاگرام فعالیت خود را شروع کرد و عمدتا در ویدیوسازی شهرت دارد، کارگردان این اثر است‌. محمدرضا درخشان نیز در جایگاه کارگردان تلویزیونی قرار دارد. به علاوه پوپک مظفری نیز دستیار اول کارگردان است. سایر عوامل این سریال عبارتند از:

  • تهییه‌کننده: علی اسدزاده
  • مجری طرح: محمد اسدزاده
  • مدیر هنری: فرید ناظرفصیحی
  • طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان
  • تدوین: نرگس صمیمی
  • طراح صحنه و دکور: سهیل دانش اشراقی
  • مدیر تولید: حسن صفری
  • موسیقی: بهنام راد
  • طراح لباس: گلاره دربندی

بررسی مسابقه گل یا پوچ فیلیمو

بازیگران مسابقه گل یا پوچ

اگر درباره هنرپیشه های گل یا پوچ کنجکاو هستید، باید بگوییم که این برنامه برخلاف اکثر برنامه‌های مشابه خود، قرار نیست از سلبریتی‌ها یا بازیگران به عنوان شرکت‌کننده کمک بگیرد. در این برنامه شاهد افرادی از بین مردم عادی هستید که در گروه‌های مختلف تقسیم شده و بازی می‌کنند. نکته جالب درباره گل یا پوچ این است مسابقه پیچ از شروع فراخوان داده بود و در فصل اول فقط آقایان در فراخوان شرکت کردند و شرکت‌کننده زن نداریم.

همچنین بخوانید :

بررسی مسابقه گل یا پوچ فیلیمو

سریال گل یا پوچ از روی بازی‌ای اصیل به همین نام در ایران الهام گرفته و قوانین آن تقریبا شبیه بازی اصلی هستند. گل یا پوچ اصولا یک بازی قهوه خانه‌ای است و بنابراین محیط بازی و دکور آن کاملا تناسب محتوایی با بازی دارد و باید سهیل دانش اشراقی را به واسطه این انتخاب درستش تحسین کرد. به علاوه حضور افراد عادی در مسابقه وجه تمایز آن با دیگر بازی‌های مشابه است. اما نقطه ضعف‌هایی نیز وجود دارند.

کم هیجان و طولانی

اما بازی گل یا پوچ کمی برای یک گیم شو بودن کم هیجان است و آیتم‌های مسابقه نیز نتوانسته‌اند این کم هیجانی را از بین ببرند. از سوی دیگر مراحل مسابقه و مصاحبه‌های پشت صحنه نیز طولانی به نظر می‌رسند و کمی از حوصله مخاطب خارج است.

مدیری متفاوت

شما برای تماشای این اثر بخاطر مهران مدیری تشویق می‌شود اما حال و هوای آقای مدیری در این اثر آن حال و هوای پر از طنز آثار دیگر او نیست. مدیری کاملا شیک در مقابل دوربین ظاهر می‌شود و بخاطر بازی وقت زیادی حتی برای صحبت نیز ندارد.

همچنین بخوانید :

سخن نهایی

بازیگران مسابقه گل یا پوچ

در این مقاله با معرفی مسابقه گل یا پوچ همراه شما بودیم. این برنامه از هیچ برنامه خارجی‌ای الهام گرفته نشده و در نوع خود منحصر به فرد است. به علاوه دکور زیبای قهوه خانه‌ای آن یکی از نقاط مثبت دیگر آن است که با محتوای برنامه تناسب دارد. اینکه نیک یوسفی قدم خوبی برای زنده کردن فرهنگ و بازی ایرانی  برداشته کاملا تحسین برانگیز است. امید است که در آینده آثار بهتر و جذاب‌تری با این موضوعات ببینیم. نظر شما درباره سریال گل یا پوچ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا